חברת צ'ארג'ר פור יו מחכה לטעון את המרצדס S560e- למכונית הפאר הותיקה יש גרסה היברידית-נטענת בשם S560e. האם ובמה היא עדיפה על הגרסאות הרגילות?
admin2020-09-30T22:49:55+00:00לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס S קלאס
מרצדס S560e, מנוע 3.0 טורבו-פלאג אין, 476 כ"ס, 9 הילוכים, מ-899,900 שקלים | |
יתרונות | חסרונות |
תחושת יוקרה | תא מטען |
נוחות נסיעה | שדה ראיה |
יחידת הנעה | הנדסת אנוש |
גרסת ה-S560e היא בדיוק כמו הגרסה נטולת ה-e, מינוס 1,000 סמ"ק, 100 כ"ס ושני צילינדרים – אבל עם מנוע חשמלי נוסף וגם סוללה כמובן. יצאנו לדרך עם סוללה טעונה במלואה, בשקט מופתי כיאה למכונית מסוגה.
עיצוב
עיצוב הפנים הוא חוויה בפני עצמה. השילוב בין הקלאסי למודרני פשוט מושלם – משטחי עור, עץ ואלומיניום חוברים להם יחד למראה הרמוני וזורם, כשנגיעות טכנולוגיות פזורות במקומות אסטרטגיים כמו פקדי המגע שעל ההגה, משטח המגע, גלגלת השליטה ושני מסכים דיגיטליים ענקיים בתפקיד לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה. לסיום ישנה נגיעת רטרו בדמות שעון אנלוגי במרכז הדשבורד. מרשים מאוד.
תא הנוסעים
נזכיר את התא שבין המושבים שעושה רושם של תא גדול מאוד, במיוחד עם פונקציית הפתיחה משני צידיו (כדי חלילה לא להפריע לנוסע, כי זו S קלאס והנהג פחות חשוב), אבל בסוף הוא מכיל רק משטח טעינה אלחוטי ועוד שני שקעי USB – ללא מקום אחסון נוסף.
מצד שני, ברגע שמנסים להכניס שלושה אנשים (מי לעזאזל נוסע ב-S קלאס בתפוסה מלאה?) המצב יותר דומה ל"תיירים פלוס". המושבים הנהדרים שבצדדים הם מושבים נפרדים לכל דבר ועניין, מה שמשאיר מושב צר מאוד במרכז שלרגליו תעלת הינע די גבוהה. ללא ממש נוח.
ההבדלים כוללים חישוקי 20 אינץ' (במקום 19"), תוספת גימור עץ בגלגל ההגה (במקום עור נאפה), ריפוד עור Nappa (במקום רגיל), תאורת אווירה עם 64 צבעים (במקום 8), בקרת אקלים עם 4 איזורים (במקום 2) ומבשם אוויר. ב-AMG האווירה ספורטיבית משהו עם פגושים ספורטיביים, הגה קטום, דוושות אלומינים וחישוקי 20 אינץ' יחודיים.
גם תחום הבטיחות שופע – בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים ומעבר נתיב אקטיבי, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים כולל בלימה אוטונומית, מערכת התרעה לפגיעה מאחור ומערכת המכינה את הרכב לקראת תאונה. מבין המערכות שנבדקו (בקרת השיוט האדפטיבית ובקרת הסטייה מנתיב), הפעולה שלהן חלקה ונעימה, מבלי לוותר על ההתרעה.
עד כה כמעט ואין הבדל בין כל S קלאס אחרת לזו ההיברידית, אבל ברגע שניגשים לתא המטען מגלים נפח סביר בלבד של 395 ליטרים. מדובר בפער של 135 ליטרים לעומת S קלאס רגילה, ליטרים שנגרעו עקב מיקום הסוללה בתא המטען שגם יוצרת מדרגה גדולה ובולטת, מה שמצריך תכנון מוקדם כשמעמיסים כמה מזוודות בינוניות או גדולות.
נוחות נסיעה
בתמרון העירוני כמובן שמדובר ברכב גדול, מעל 5 ורבע מטרים לאורך ומעל 2 מטרים של רוחב. אך באופן מפתיע התמרון לא רע ביחס לגדול – זווית הפניית ההגה טובה, המצלמות והחיישנים ההיקפיים (שניתן אפילו לקבוע את הטון שלהם) יוצרים תמונה מלאה וקל להבין בדיוק איפה הרכב מתחיל בזכות הסמל הזקוף.
כיושצאים מחוץ לעיר הנוחות המרשימה לא מאכזבת. הרכב נותר מרוסן בכביש גלי ומרבית השיבושים חולפים כלא היו. מצד שני, שיבושים חדים ורוחביים מצליחים לעבור את מערכת המתלים, אבל זה קורה לעיתים נדירות. בידוד הרעשים המצוין מאפשר ממש לשמוע את המחשבות של עצמך, אבל כשנוסעים במצב חשמלי בכביש המהיר חודרים מעט מרעשי הצמיגים הגדולים והרחבים.
מנוע ותיבת הילוכים
נתחיל מהמנוע כמובן, שמציע נפח של 3.0 ליטרים מוגדשי טורבו ולו מחובר מנוע חשמלי. יחדיו הם מגיעים להספק משולב של 476 כ"ס ולנתון מומנט מירבי של 71.3 קג"מ שזמינים כבר מ-1,800 סל"ד. לא מעט ואפילו גבוה יותר ב-7 כ"ס ו-0.3 קג"מ מגרסת 4.0 הליטרים.
החשמל נגמר לאחר 42 ק"מ ו-40 דקות נסיעה. לא רע בהתחשב באופי הנסיעה שכן תחשיב הטווח של היצרן מיחס חשיבות גם לטעינות בזמן בלימה ולכן ניתן להניח שבנסיעה פקוקה יותר או עירונית שכוללת לא מעט בלימות, יהיה ניתן להגיע לטווח המקסימלי הרשמי. כשנגמר החשמל מנוע הבנזין התעורר לחיים והשתלב בצורה חלקה ולא מורגשת.
ובכל זאת, מה עם הביצועים? עם הספק של 476 כ"ס, המנוע הזה לא רק יודע להיות חסכוני ורגוע, אלא גם לספק לא מעט דחף. גם במצב Eco ניתן להגיע בנקל למהירויות גבוהות, ובמצב ספורט הוא מצליח לחלץ מספינת הדגל הגדולה ביצועי תאוצה מרשימים (5 שניות ל-100 על-פי דף הנתונים) ולהטיס אותה אל עבר האופק.
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 9.8 ק"מ לליטר, כשמעל 40% מהנסועה שנצברה במהלך המבחן היתה ללא טיפת בנזין. כך לפחות על-פי מחשב הדרך. נתון הצריכה הסופי בהחלט מכובד לרכב פאר גדול וחזק ואף טוב בכ-30% מזו שמדדנו בגרסת ה-560 הרגילה (4.0 ליטרים).
התנהגות כביש
מצד שני, היא לא ספורטיבית בתחושות ואין כאן תקשורת אדם-מכונה כמו שפגשנו בגרסאות AMG של דגמים אחרים. התחושה דומה יותר ליאכטת מרוץ ששועטת קדימה.
כתיבת תגובה